Dapatkan Audio+
Imbas untuk muat turun aplikasi

Famili

Tanda Insomnia Anda Kena Awasi, Patutlah Dah Macam Zombie!

today21 March 2023

Background
tanda insomnia


“Dah 3 hari dah aku tidur tak cukup ni, asyik terjaga je..aku dah ada tanda insomnia ke macam mana ni?”

Tahukah anda bahawa 1 dalam kalangan 3 orang dewasa di Malaysia mengalami masalah insomnia? Insomnia merupakan masalah untuk seseorang individu mendapatkan tidur yang cukup dan berkualiti seperti orang lain. Menurut kajian, kes-kes yang membabitkan masalah insomnia juga dilihat semakin meningkat seiring dengan kepesatan kerja yang perlu dilakukan oleh rakyat dalam negara.

Bila dah asyik tak cukup tidur, muka pun dah macam zombie, ada beberapa perkara yang anda perlu perhatikan supaya masalah kesihatan ini tidak dipandang ringan. Ingat, kalau nak mental yang sihat waktu tidur yang berkualiti harus dijaga!

TANDA INSOMNIA YANG ANDA KENA PERHATIKAN

tanda insomnia

Berikut merupakan simptom yang anda perlu perhatikan apabila mengalami masalah insomnia. Pastikan anda mengalami tanda-tanda ini secara berturut-turut dalam tempoh 3 bulan barulah boleh diklasifikasikan sebagai masalah…

Klik untuk baca artikel penuh.

Sumber:

Written by: Anis Affandi


Previous post

Luar Negara

Pilihan raya Thailand pada 14 Mei

BANGKOK, 21 Mac (Bernama) – Thailand akan mengadakan pilihan raya umum pada 14 Mei, manakala pengundian awal dijadual pada 7 Mei, menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). © New Straits Times Press (M) Bhd Klik untuk baca artikel penuh. Sumber:

today21 March 2023